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The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.
The course will take place in Italian. See the main description for details of the programme.
Author | Title | Publisher | Year | ISBN | Note |
FABRIS G. | La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) | Sperling & Kupfer | 2003 | 8820035189 | |
Meroni V. | Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) | Franco Angeli | 2003 | 8846443179 | In caso di difficile reperimento del libro è possibile studiare in alternativa il testo di Signori P. |
Signori P. | Visioni, percorsi e verifiche nel controllo manageriale. Applicazioni al marketing e alla comunicazione. | McGraw-Hill | 2008 | 9788838666421 | Il testo indicato può essere considerato come sostitutivo del Meroni (testo fuori produzione). |
The examination consists of an oral exam.
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