Marketing Communication techniques - 1 - lezione (2008/2009)

Course not running

Course code
4S00523
Name of lecturer
Paola Signori
Number of ECTS credits allocated
6
Academic sector
SECS-P/08 - MANAGEMENT
Language of instruction
Italian
Location
VERONA
Period
Secondo semestre dal Feb 23, 2009 al May 23, 2009.

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Lesson timetable

Learning outcomes

The aim of the module is to study in depth the main types of enterprise communication, analysing the subject under the Marketing prospective towards a proper Communication Mix, with a peculiar management and control of the communication result. The student will be enable to have the right instruments to understand the dynamics which lead to an organization communication decision, planning, management and evaluation.

Syllabus

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Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
FABRIS G. La comunicazione d'impresa, Dal mix di marketing al communication mix (Edizione 1) Sperling & Kupfer 2003 8820035189 Introduzione, pubblicità, brand name, punto vendita, sede manufatti edilizi, dal simbolo al sistema, identità visuale, prodotto, packaging, promozioni.
Meroni V. Pianificare la pubblicità. Manuale delle tecniche piu' avanzate di comunicazione, pianificazione pubblicitaria e verifica dei risultati (Edizione 1) Franco Angeli 2003 8846443179
Signori P. Visioni, percorsi e verifiche nel controllo manageriale. Applicazioni al marketing e alla comunicazione. McGraw-Hill 2008 9788838666421 Libro in alternativa a Meroni V. o al Fabris. Tale testo è da preparare integralmente.

Assessment methods and criteria

Oral exam

Teaching aids

Documents

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